+34 932 989 990
info@fab.cat
Federació d'Autoescoles de Catalunya
Per una Mobilitat Segura i Sostenible
  • Ets a:Inici
  • Actualitat
  • Lleida
  • El servei 'Invictes' compleix un any d'atenció a les víctimes de trànsit ferides molt greus

El servei 'Invictes' compleix un any d'atenció a les víctimes de trànsit ferides molt greus

  • El servei ha atès 72 persones a tot el territori

  • El perfil de l’usuari és un home d’entre 21 i 45 anys i fa menys de dos anys que va tenir l’accident

El conseller d’Interior, Joan Ignasi Elena, ha obert aquest matí la jornada commemorativa del primer any de funcionament del servei “INVICTES”, el servei d’inclusió de les víctimes de trànsit ferides greus en el seu entorn social. A la jornada a la qual ha assistit també el director del Servei Català de Trànsit, Ramon Lamiel, hi han participat entitats que formen part del programa així com víctimes d’accident de trànsit usuàries d’aquest servei.

L’objectiu del programa, que des que es va posar en marxa ha atès una setantena de persones a Catalunya, és oferir a les víctimes de trànsit ferides greus amb seqüeles per a tota la vida serveis de suport i d'orientació que n’afavoreixin l’autonomia personal i la vida independent.

El conseller Elena ha destacat que “tenim bons mals resultats, el primer quadrimestre hi ha hagut una reducció 30% de la mortalitat respecte a l’any passat”.“Som més presents arreu i també a la carretera amb 200 noves places a la unitat de trànsit dels Mossos d’Esquadra perquè la prevenció dels accidents i la gestió de la mobilitat sempre ha estat una prioritat”, ha subratllat Elena.

El titular d’Interior ha explicat que “des del Govern de la Generalitat volem continuar invertint recursos per reduir l’accidentalitat, tant pel que fa a la mortalitat com per les lesions amb seqüeles greus. Les conseqüències de la mort d’una persona són devastadores i el programa INVICTES té aquesta vocació d’ajudar i acompanyar les famílies afectades”, ha insistit.

El conseller ha agraït la sensibilització i el treball de tants anys del director Ramon Lamiel i l'aliança i el compromís entre testimonis, entitats i l’Administració pública per continuar treballant i aprofundint en aquest projecte.

Per la seva banda, el director del SCT, Ramon Lamiel, ha afirmat que un servei com INVICTES “neix d’un treball anterior d’associacions de víctimes de trànsit que ja feien una feina prèvia. Volíem un mètode més homogeni i una atenció social que encara no estava coberta.” Lamiel ha afegit que “queden moltes coses a fer i molt camí per recórrer. El que cal fer és difondre el servei d’INVICTES amb més energia”. El director de l’SCT ha acabat agraint l’assistència a tots els participants de la jornada.

En aquest sentit, les entitats que formen part del programa, han destacat el fet que un servei com el d’INVICTES és únic a Europa. Creuen que aquest servei facilita i acompanya les víctimes en una transició molt dura com és la pèrdua de l’autonomia i de capacitats. INVICTES és una finestra única que aglutina tot el procés.

El perfil majoritari de persona atesa pel Servei “INVICTES” és el d’una persona que s’identifica amb el gènere masculí, a la franja d’edat d’entre els 21 i 45 anys, que fa menys de dos anys que va patir el sinistre viari, que es troba afectat per un traumatisme cranioencefàlic.

Una de les funcions clau del servei és la d’establir una coordinació i protocols de derivació amb el Servei d’Informació i Atenció de les Víctimes d’Accidents de Trànsit (SIAVT), amb les associacions de víctimes d’accidents de trànsit i amb els serveis mèdics de referència en els diferents àmbits territorials o amb els serveis mèdics d’altres territoris.

En aquest sentit, les entitats que formen part del programa “INVICTES”,

El nivell de satisfacció global dels usuaris és de 8,96 sobre 10, mentre que la mitjana de satisfacció per dimensions del servei és de 8,94 sobre 10. A nivell global, la dimensió més valorada és “seguretat” amb un 9,26 sobre 10. Per altra banda, la dimensió que es valora com a més important és l’empatia, seguida de la capacitat de resposta i de la seguretat, servei i tracte i instal·lacions i materials.

Les víctimes de transit i usuaris del servei, proposen com a millores que l’administració sigui més àgil i facilitadora i que s’ampliïn les hores de dedicació del servei en determinades accions. I també en demanen una major difusió, per tal de facilitar la burocràcia que es deriva després d’un accident.

El treball desenvolupat en el marc del programa se centra en 8 àmbits: les accions d’informació i orientació (sobre tràmits vinculats a la situació de discapacitat i/o dependència, prestacions i recursos existents, assessorament financer); l’elaboració de diagnòstics d’accessibilitat (bàsicament a l’habitatge de la persona afectada); els grups de suport i ajuda mútua (per a la recuperació emocional, de l'autonomia personal, de les relacions afectives i sexuals); l’assessorament sobre mobilitat (transport públic accessible i vehicles de mobilitat personal, aprenentatge de les ajudes a la conducció, i l'ús de les adaptacions); l’acompanyament a les persones cuidadores; les activitats d’oci, cultura i esports; l’orientació i inserció laboral; i la participació en la vida social i associativa i en campanyes de conscienciació.

Comparteix aquest contingut a la teva xarxa social preferida

Sobre la FAC

La Federació d'Autoescoles de Catalunya agrupa més del 90% de centres de formació viària de Catalunya, oferint múltiples serveis i avantatges als seus associats.

Contacte

+34 932 989 990

info@fab.cat

c/ Minería 62-64 Bajos
     08038 Barcelona